Внимание!
Доступ к записи ограничен
Suddenly, I've decided to go om my armchair education with Futurelearn. Their policy has changed a bit but fortunately there's a possibility to take courses free of charge.
So, here you are - Cultural Heritage and the City - the course provided by the European University Institute (EUI)
I paid attention to the course because it shows how cities today create and brand their own cultural heritage. And this issue is quite interesting to me coz I already noticed this tendency and I really enjoy what it brings into the city life.
This is why I got interested in St.Petersburg. That is what I'm now looking for here.
More?To begin with it's necessary to mention tangible heritage (which is well-known to everybody) like old buildings and archeological sites, then natural heritage (parks, mountains, rivers) follows. But we will speak mostly about intangible heritage - festivals, traditions, dances, music, street culture. Intangible heritage is also about communication and relationship.
Another interesting classification is about official and unofficial heritage.The latter is what can create people of the city themselves, something what isn't recognized and catalogued by any kind of authorities #democraization_of_heritage_creation
Btw the term 'unofficial' doesn't express any judgement of value or quality.
Heritage is a part of culture. But it oriented as a rule towards the past. Though nowadays we speakof a phenomenon of #living_heritage
Now my answers/suppositions to questiions which I've come across within the first week of the course:
1. Give 5 words that come to your mind on the notion of culture -
Mine are the following: HUMAN, CREATION, COMMUNITY, NATIONAL, ART. To my mind these are both the most universal (for different cultures) and the most essential elements. I was surprised that I tended to choose something which is quite abstract but nevertheless they don't seem to me obscure or ambiguous.
2. What is the attitude of the authorities of your country towards contemporary heritage? Do they focus on the past or on the present?
In fact, it's not easy to give a certain point of view. The official authorities as a rule focus on the past. But due to international influence we get some tendencies and events which unusual for us (used to be unusual) and all this, more or less, are promoted by government (this or that way). To my mind, contemporary heritage is still unofficial in Russia and mostly promoted rather by individuals than by some authorities. Especially, when we are speaking of some events that used to consider related to subcultures (which btw I appeciate the most).
@темы: учение мое, лингвофетишизм, полезное, Futurelearn, armchair education, Я пришел к тебе учиться… я буду учиться до последнего вздоха, язык: английский
- U-mail
- Дневник
- Профиль
- Комментировать
-
Поделиться
- ВКонтакте
- РћРТвЂВВВВВВВВнокласснРСвЂВВВВВВВВРєРСвЂВВВВВВВВ
- LiveJournal
Но речь здесь даже не об этом, а о причинах... Я ни в коем случае не претендую на выступления/душу компании и что там еще причитается человеку с гитарой... а претендую я на причастность к магической ритуальности. Ритуальности музыки и ритуальности танца.

@музыка: Hammerfall - Imperial
@темы: учение мое, Everyone has his cybergirlfriend in the basement, Status quo, You can fool me, but you cannot fool Ernest Hemingway!, времена не выбирают, немного огня тебя может спасти, сквозь песни и тени, сознательное эстетическое жизнетворчество личности
- U-mail
- Дневник
- Профиль
- Комментировать
-
Поделиться
- ВКонтакте
- РћРТвЂВВВВВВВВнокласснРСвЂВВВВВВВВРєРСвЂВВВВВВВВ
- LiveJournal
смотреть


Кавголово - Токсово, 12/09/2017
@музыка: Финрод-Зонг - Дуэт Берена и Финрода
@темы: made my day, омут памяти, моифотографии, что может быть серьезнее, чем идти по оленьей тропе к водопою, сквозь песни и тени, тысячей птиц разлететься, тоска иного рассвета, сказка на ночь
- U-mail
- Дневник
- Профиль
- Комментировать
-
Поделиться
- ВКонтакте
- РћРТвЂВВВВВВВВнокласснРСвЂВВВВВВВВРєРСвЂВВВВВВВВ
- LiveJournal
@настроение: Gardening, gardening, gardening, DEATH!
@темы: ©, made my day, фотографиименя, Everyone has his cybergirlfriend in the basement, Status quo, You can fool me, but you cannot fool Ernest Hemingway!, грёзофарс, ты так любишь эти фильмы, first you dream, then you die, sadkeanu, чахоточое небо, интровертное
- U-mail
- Дневник
- Профиль
- Комментировать
-
Поделиться
- ВКонтакте
- РћРТвЂВВВВВВВВнокласснРСвЂВВВВВВВВРєРСвЂВВВВВВВВ
- LiveJournal
Доступ к записи ограничен
That was '6 Things You Should Know About Pronuncation'
Podcast Outline And I've come across some interesting things:
- There was a research that showed that in groups of students/people consisting of participants from different countries people were able to understand each other despite the fact that they speak English quite bad. That proves that we can speak about certain 'Lingua Franca Core'. That means that communication can be successful even if spealers make mistakes. So we have to admit that some things about the language are quite unimportant for a speaker to be understood. The others are, otherwise, are crucial for your intelligibility.
1. Consonants
Btw it's true that teachers and textbooks pay more attention to vowels rather than consonants. But the latter are much more important for intelligibility.
2. The voiseless [Ө] and the voiced [ð]
(!) The main thing about teaching pronunciation - Teach your students pronunciate sounds the way they can be understood in the international community. So some ajustments can be reasonable.
3. Aspiration
4. Vowel quality - Length(!)
For Advansed students: A vowel gets longer before voiced consonants than before the voiceless: Cab vs. cat. - have no idea about that))
5. The individual stress isn't so crucial for intelliglbllity. Though this statement makes me (as an English teacher cry). But if we speak only about intelligibility.... let it be)
6. Foreign accent is OK. That I knew very well.
(!) As long as it doesn't influence your intelligibility.
In fact, there's no reason to hide it.
Btw you might notice that in all textbooks there are a lot of listenings with non-native English speakers. That is a significant observation.
There was also an interesting research that non-native speakers try harder to be understood than the native.
To know the rules of pronunciation, nevertheless, are necessary for receptive pronunciation skills.


www.buzzfeed.com/alanamohamed/can-you-correctly...


www.buzzfeed.com/shylawatson/do-you-know-the-or...
@настроение: Studying stress in words can be very stressful
@темы: языческое, pronunciation, лингвофетишизм, полезное, podcasts, лекции, тесты, конспект, язык: английский
- U-mail
- Дневник
- Профиль
- Комментировать
-
Поделиться
- ВКонтакте
- РћРТвЂВВВВВВВВнокласснРСвЂВВВВВВВВРєРСвЂВВВВВВВВ
- LiveJournal
Да, можно списать на некую беспомощность перед обстоятельствами (через них проходят в жизни все), но как бы сказал Энди Уорхл: "Ну и что?"

Парк "Сергиевка", Ленинградская область, 29/06
@темы: разговор за чашкой коньяка, Status quo, моифотографии, интровертное
- U-mail
- Дневник
- Профиль
- Комментировать
-
Поделиться
- ВКонтакте
- РћРТвЂВВВВВВВВнокласснРСвЂВВВВВВВВРєРСвЂВВВВВВВВ
- LiveJournal
Доступ к записи ограничен
Доступ к записи ограничен
9. I have noticed that lately my life sometimes tend to focus around some places, I mean places on the map. Although there is no obvious connection between them. For example a number of ehibitions I've recently attended took place not far from Saint Isaac's Square: ProToArt festival, the Maps exhibition at the headquarters of the Russian geographical society or The State Museum of the History of Religion. Another example - the area around the subway station of Chernyshevskaya. The language school where I was working in July, the place where there was an interview and an introduction to the position of a call-centre operator (not sure whether I will study some data I should know almost by heart or not). Then there also the library is sutuated where I listened to a lection on duelling and where I'm going to have a job interview
Герой придуманной истории. | ||||||||||
| ||||||||||
все гадания на aeterna.qip.ru |
@музыка: Павел Кашин – Аристократы
@темы: arbeit macht frei, разговор за чашкой коньяка, лингвофетишизм, Status quo, тесты, язык: английский
- U-mail
- Дневник
- Профиль
- Комментировать
-
Поделиться
- ВКонтакте
- РћРТвЂВВВВВВВВнокласснРСвЂВВВВВВВВРєРСвЂВВВВВВВВ
- LiveJournal
38. Finally I somehow enjoyed freestyle waltzing coz we were given some patterns and opportunity to practice them. So freestyle is stopping to be so terryfing ....like 'what I am suppose to do, how I suppose to react... let me go'. Sometimes I was able to predict my partner's actions and answer to them just in time. That appeared to be quite possible. But you have to be very attentive and careful. A funny thing: How does a lady understand that it's time to do an inside turn? When a gentleman raises his left hand up. Like a Pavlov's dog. Can't get rig of this very image.
1. From what I've got from the plot of 'American Psyho' I have to admit that a film is not worse than a book. The book contains too many details that copy each other, moreover, it slurs the character's development. To my liking it lacks contemplating. It lacks grounds. Though their absence is likely to mean something as well. As for the film. This time the lack of screen time did good. They have to reach the scenes to house as much infomation given in the book as possible. So it results in a number bright pieces forged together. That made dynamics. Especially I appreciated how Patrick's views on some music bands were presented. In the film they are adressed to other characters not to a reader/viewer. That shows the difference between Patrick and other people, what they focus on.
@темы: маленькие девочки с тягою к Танатосу, arbeit macht frei, трактат о драконах, лингвофетишизм, читайте книжки!, в любой непонятной ситуации - танцуй!, ты так любишь эти фильмы, язык: английский
- U-mail
- Дневник
- Профиль
- Комментировать
-
Поделиться
- ВКонтакте
- РћРТвЂВВВВВВВВнокласснРСвЂВВВВВВВВРєРСвЂВВВВВВВВ
- LiveJournal

postnauka.ru/tests/66883
postnauka.ru/courses/49469
А что мне показалось интересным...
Право:
Судебники - являлись не просто прозой в привычном смысле этого слова. Формулировки законов и правил оформлялись по определенным языковым канонам: стилистика, выражения, аллитерация и т.п.
"Серый Гусь/GRÁGÁS" - самый известный исландский судебник.
В судебниках не было зафиксировано наказаний [утлаге] в виде смертной казни. Описывались две высших меры наказаний:
1) Изгнание из социума;
2) Изгнание из социума на всю жизнь.
Тинге ака вече.
Право не распространялось на рабов, т.к. их не считали частью социума.
А вот животное можно было судить.
Хулитильные стихи (как насылающие заклятия) и любовные (имеющие своей целью приворот) были запрещены, так как считалось, что они имели силу над тем, кому были адресованы.
Поэтическая традиция:
Современники были достаточно грамотны, чтобы понимать и разбираться в поэзии на высоком уровне.
Смыслы и значения, представляющие сложность для понимания исследователей, были полностью понятны современников.
1) Эддическая поэзия (эпос)
Направлена в прошлое, на события, которые уже не имеют связи с реальным миром. Это не авторская поэзия. Возможно, эти произведения были связаны с некими ритуалами.
Каждый, кто произносил текст произведения мог считаться ее автором.
2) Скальдическая поэзия
Всегда авторская. Очень много канонов в письме. Часто важнее КАК сказано, чем ЧТО сказано.
Кенинг - перефраз. Например, "конь моря" - корабль; "дух битвы" - воин; "комар свары" - ворон.
Кенинги значительно раздвигали семантические границы слова.
Руническое письмо:
1) Старший футарк (24 руны) - древне-германский алфавит.
Магическая функция - письмена/сообщения на старшем футарке предназначались не людям, но богам - коммуникация с божественным миром.
Использовалась форма первого лица единственного числа: "Я сделал то-то... "
2) Младший футарк (16 рун) - скандинавский и английский алфавит - письмо эпохи викингов. В отличие от старшего футарка не объединяло все германские племена. Обслуживает уже сферы человеческой деятельности - "светское письмо". Как следствие легче поддается пониманию и декодированию.
Использовалась форма третьего лица единственного числа: "Моргот сделал то-то... " (в отличии от формы первого лица единственного числа несет уже другое информационное содержание).
#голосвещи - надписи сделанные от лица предмета: "Меня изготовил то-то...", "Я принадлежу тому-то..."
Часто надписи сопровождаются орнаментальным рисунком и в зависимости от этого "контекста" получают определенное значение. В зависимости от "окружения" смысл высказывания может варьироваться. Принципиально важный аспект при декодировании информации.
Саги:
Сага- устный рассказ о знаковых важных событиях. Это скорее не жанр, а тип рассказа.
1) Родовые саги
рассказывали о самих исландцах, их быте, и жизни, как она была.
Любая сага начинается с генеалогии - представления в каких родственных отношениях и с кем состоит персонаж.
2) Королевские саги
рассказывали о политической династической истории Норвегии (приблизительно охватывали период до 13-14 вв).
Родовые и королевские саги были правдивы, они рассказывали о том, что реально происходило.
В сагах есть отдельные места, где автор рассказывает/ссылается на то, где и откуда он узнал о событиях, о которых он собирается рассказывать.
3) Лживые саги
Близкие к сказкам. Автор в первую очередь заинтересован в увлекательности сюжета: драконы, "богатыри" и прочие чудеса.
Роль родословной имела большое значение как в сагах. так и в реальной жизни. Перечисление родственных отношений играет важную роль в сагах, хотя современным читателям практически ничего не говорит.
В сагах генеалогии нет у рабов и вымышленных персонажей (предназначенных только для движения сюжета). Отсутствие родословной может сообщать слушателю, что данного персонажа не существовало в реальности.
______________
Согласно древней системе престолонаследия, любой сын короля мог претендовать на престол. В последствии эта система и принятая по европейской традиции система смешались и вызывали путаницу.
Христианские имена неохотно принимались норвежцами, так как в них не содержалось никакой информации и их носителях.
Сыновей бастардов традиционно называли "Магнусами".
Снорри Стурлусон:
Исландец, одна из ключевых исторических и политических фигур своего времени. Автор текстов "Малая Эдда" и "Круг земной".
Своими политическими действиями привел к тому, что Исландия потеряла независимость. Симпатизировал Норвегии. Погиб в результате политического заговора.
Стихи Снорри дошли до нас в малом числе. Многие из них его современниками оценивались очень низко.
@темы: языческое, скандинавия, лингвофетишизм, полезное, прокрастинация жизни, постнаука, лекции, тесты, конспект
- U-mail
- Дневник
- Профиль
- Комментировать
-
Поделиться
- ВКонтакте
- РћРТвЂВВВВВВВВнокласснРСвЂВВВВВВВВРєРСвЂВВВВВВВВ
- LiveJournal
Доступ к записи ограничен
Доступ к записи ограничен
- U-mail
- Дневник
- Профиль
- Комментировать
-
Поделиться
- ВКонтакте
- РћРТвЂВВВВВВВВнокласснРСвЂВВВВВВВВРєРСвЂВВВВВВВВ
- LiveJournal
Доступ к записи ограничен
- U-mail
- Дневник
- Профиль
- Комментарии (1)
-
Поделиться
- ВКонтакте
- РћРТвЂВВВВВВВВнокласснРСвЂВВВВВВВВРєРСвЂВВВВВВВВ
- LiveJournal
Доступ к записи ограничен
So, today I've come across Tenses and revised 'Different ways of expressing future actions.'
The ways are from the manual, the examples are from my life (well, more or less).
Well, this is the point to keep a diary, isn't it?
Here is 4 ways to express future actions without using Future TensesTo be going to - denotes planned and intended actions.
I'm going to start looking for a room to rent in July.
I'm going to call to the book store next week.
My friends and I are not going to go out of town this weekend.
Be to - officially arranged actions.
I am to get my master's degree diploma on the 13th of July.
My danse classes are to start on the 12th of July.
By the end of the month graduate students are to leave the dorm.
Be about to - something's going to happen very soon.
I am about to start watching a documentary film.
They are about to drop in.
She is about to finish her reading.
We are about to leave for a trip.
The Present Simple Tense - fixed actions with verbs of motion
I go out at 2 o'clock.
I come to her place in a week.
We leave in a couple of hours.
@темы: языческое, и это пройдет, учение мое, лингвофетишизм, полезное, Everyone has his cybergirlfriend in the basement, always there is a way, future tense expression, язык: английский
- U-mail
- Дневник
- Профиль
- Комментировать
-
Поделиться
- ВКонтакте
- РћРТвЂВВВВВВВВнокласснРСвЂВВВВВВВВРєРСвЂВВВВВВВВ
- LiveJournal
Моргот и трансгрессивный акт
- Календарь записей
- Темы записей
-
322 омут памяти
-
316 made my day
-
315 Status quo
-
293 сказка на ночь
-
257 facinating
-
188 учение мое
-
178 читайте книжки!
-
177 интровертное
-
156 лингвофетишизм
-
126 ©
-
123 полезное
-
116 моифотографии
-
85 7,5
-
77 тесты
- Список заголовков